Kam pievērst uzmanību uzņēmējam, noslēdzot 2025. gadu?
05.12.2025 | 13:00 – 14:30
Bezmaksas
Uzņēmuma ikdienas darbā būtiska nozīme ir grāmatvedības, nodokļu un iekšējās kontroles kārtībai. Lai izvairītos no finanšu un juridiskiem riskiem, svarīgi regulāri izvērtēt uzņēmuma procesus un nodrošināt atbilstību normatīvajiem aktiem. Šajā vebinārā sniegsim ieteikumus uzņēmējiem, kā sagatavoties gada noslēgumam — pārskatīt nodokļu saistības, izvērtēt grāmatvedības datus, sakārtot iekšējos procesus un identificēt potenciālos riskus, lai jaunais gads sāktos ar drošu un sakārtotu finanšu pamatu.
Ko iegūsiet šajā apmācību vebinārā?
Praktiskus ieteikumus uzņēmuma finanšu gada noslēguma sagatavošanai.
Risinājumus darba attiecību un saistīto personu darījumu sakārtošanai.
Daniils Vladimirovs, MANAKABATA produktu attīstības un klientu izaugsmes vadītājs
Norise
Datums: 05.12.2025.
Laiks: 13:00-14:30.
Vieta: Tiešsaistē, pieslēguma saite tiek nosūtīta pirms pasākuma.
Reģistrācija pasākumam ir obligāta.
skaties pasākuma tiešraidi un video ierakstu,
uzdod jautājumu lektoram,
lejupielādē prezentāciju un citus materiālus.
Saturs
Ieteikumi darbam:
PVN reģistrācijas pienākuma un sliekšņa pārsniegšanas kontrole.
Tirdzniecības darījumu uzskaites ierobežojumi skaidrā naudā.
Autortiesību atlīdzību un saistīto personu darījumu dokumentēšana.
Naudas izņemšanas un ārkārtas dividenžu politika.
Personīgās mantas izmantošana uzņēmējdarbībā.
Problēmu risinājumi:
Uzņēmums izmanto Meta, Google, Instagram vai TikTok reklāmas, taču nav PVN maksātājs — vai šī darbība nerada pienākumu reģistrēties PVN maksātāju reģistrā, saņemot digitālos pakalpojumus no ES?
Daudziem uzņēmumiem joprojām nav skaidrs, kad tiek sasniegts PVN reģistrācijas slieksnis — kā sekot ieņēmumiem un savlaicīgi pamanīt robežas pārsniegšanu?
Uzņēmuma īpašnieki nereti izņem naudu “personīgām vajadzībām” — vai uzņēmumā ir noteikta un dokumentēta kārtība, kā atšķirt šādas izmaksas no peļņas sadales vai aizdevumiem?
Uzņēmuma vadītājs izmanto uzņēmuma karti personīgiem pirkumiem — vai tiek veikta regulāra kontrole un atšķirtas saimnieciskās izmaksas no personīgajām, lai izvairītos no nodokļu riskiem?
Ilgstoši autorlīgumi ar darbiniekiem var radīt risku — kā pārliecināties, ka šie līgumi patiešām atbilst to būtībai un neslēpj darba attiecības?
Saistīto personu darījumi bieži paliek bez atbilstoša pamatojuma — vai uzņēmumā ir sagatavoti līgumi un tirgus cenas pamatojums, lai izvairītos no VID iebildumiem?
Uzņēmējs izmanto personīgo auto uzņēmuma vajadzībām. Kādiem attaisnojuma dokumentiem jābūt, lai auto izdevumus varētu attiecināt uz saimniecisko darbību?
Naudas izņemšana bez skaidra pamatojuma — vai katrs šāds darījums ir pienācīgi atspoguļots uzskaitē?
Darbiniekiem tiek piešķirti papildu labumi – ilgtspējas pasākumi, prēmijas, dāvanas u. tml. Vai tie tiek pareizi sadalīti, uzskaitīti un aplikti ar nodokļiem, ievērojot likuma noteiktos ierobežojumus?
Uzņēmums izmanto ārpakalpojuma grāmatvedi — vai ir noteikta atbildība par dokumentu savlaicīgu iesniegšanu un nodokļu aprēķinu pareizību, lai izvairītos no soda sankcijām?