Loading Pasākumi

« Visi pasākumi

  • Šis pasākums ir noticis. Sazinieties ar mums, ja vēlaties saņemt video ierakstu, vai skatiet citus aktuālos pasākumus.

Darba laiks un darba samaksa: aktuālo problēmjautājumu risinājumi

25.09.202526.09.2025

Darba laiks un darba samaksa: aktuālo problēmjautājumu risinājumi, Baiba Grandane, Laila Kelmere

Darba laika uzskaite un darba samaksas aprēķins ir vieni no būtiskākajiem jautājumiem darba tiesisko attiecību un grāmatvedības praksē. Neprecizitātes vai kļūdas šajās jomās var radīt ne tikai finanšu riskus uzņēmumam, bet arī juridiskus strīdus ar darbiniekiem un kontrolējošajām institūcijām. Kā nodrošināt atbilstību likumdošanai un caurspīdīgu darba samaksas sistēmu uzņēmumā?

Ko iegūsiet šajās mācību nodarbībās? 

  1. Izpratni par darba laika uzskaites specifiku.
  2. Praktiskus risinājumus strīdīgām situācijām.
  3. Tipiskāko kļūdu analīzi un labās prakses piemērus.
  4. Zināšanas par darba laika uzskaites sistēmu izveidi un pielāgošanu.

PIETEIKTIES

  • Dalību daļēji apmaksā ar BONUSA PUNKTIEM
  • Izvēlies vienu vai vairākas nodarbības
  • Saņem apliecinājuma sertifikātu

Sadarbībā ar Mācību centrs BIZNESA EKSPERTS.
Profesionālās tālākizglītības centrs, mācību iestādes reģ. Nr. 3361802509.

Lektori

Baiba Grandāne, LNKA sertificēta nodokļu konsultante, SIA “Borovkovs & Grandāne” Legal. Tax. Audit valdes locekle

Laila Kelmere, pieredzējusi grāmatvede, LNKA sertificēta nodokļu konsultante, LBTU un EKA viesdocente

Norise

Reģistrācija pasākumam platformā ir obligāta:

  • skaties pasākuma tiešraidi un video ierakstu,
  • uzdod jautājumu lektoram,
  • lejupielādē prezentāciju un citus materiālus,
  • ģenerē apliecinājuma sertifikātu.

Saturs

Nodarbība Nr. 1: 25.09.2025, 14:00-16:00
Darba laika organizācija un uzskaite
Lektore: Baiba Grandāne
  1. Kā nodrošināt darba laika uzskaites atbilstību Darba likumam un Eiropas Savienības regulām?
  2. Vai pietiek ar elektronisko sistēmu, vai tomēr nepieciešams arī papīra variants?
  3. Kā organizēt darba laika uzskaiti darbiniekiem ar summēto darba laiku?
  4. Kā reģistrēt virsstundas, darbinieku maiņas un naktsdarbu, lai izvairītos no strīdiem ar VID un Valsts darba inspekciju?
  5. Kā uzskaitīt nepilna darba laika, attālinātā darba un elastīga grafika gadījumus?
  6. Kā risināt situācijas, ja darba laika uzskaite nesakrīt ar faktiskajiem apstākļiem (piemēram, vadītājs pieprasa “pielāgot” grafiku)?
  7. Kā darba laika uzskaiti pārbaudēs vērtē Valsts darba inspekcija un VID?
  8. Kādi ir riski uzņēmumam, ja darba laika uzskaite tiek veikta formāli vai neatbilstoši?
  9. Kā nodrošināt precīzu darba laika uzskaiti, lai novērstu kļūdas darba samaksas aprēķinā?
  10. Kādas ir tiesības darbiniekam piekļūt saviem darba laika uzskaites datiem?
  11. Kā nodrošināt darba laika uzskaiti komandējumu un darba braucienu laikā?
  12. Kā organizēt darba laika uzskaiti darbiniekiem, kas strādā vairākās struktūrvienībās vai ar dažādiem pienākumiem vienā uzņēmumā?
  13. Kā darba laika uzskaite jāpielāgo darba aizsardzības prasībām (piemēram, obligātajiem atpūtas periodiem un maksimāli pieļaujamam darba stundu skaitam)?
  14. Kā dokumentēt un uzskaitīt dīkstāves laiku, kas radies darba devēja vai ārēju apstākļu dēļ (piemēram, tehniskas problēmas, piegādes kavējumi)?
  15. Kā nodrošināt darba laika uzskaiti darbiniekiem, kas strādā attālināti no citām valstīm?
Nodarbība Nr. 2: 26.09.2025, 10:00-12:00
Darba samaksas un vidējās izpeļņas aprēķināšana
Lektore: Laila Kelmere
  1. Ieteikumi darba samaksas struktūras noteikšanai – pamatalga, piemaksas, prēmijas, bonusu politika.
  2. Kādi ienākumu veidi ietverami vidējās izpeļņas aprēķinā?
  3. Kā rīkoties, ja darbiniekam ir mainīga alga (piemaksas, prēmijas, maiņu grafiki) – kā aprēķināt vidējo izpeļņu?
  4. Kā aprēķināt vidējo izpeļņu atvaļinājumam, komandējumam, dīkstāvei, atlaišanai?
  5. Kā darba samaksas aprēķins atšķiras, ja darbiniekam ir nepilns darba laiks vai summētais darba laiks?
  6. Kā noteikt darba samaksu, ja darbinieks vienlaikus strādā vairākos amatos uzņēmumā?
  7. Kā aprēķināt darba samaksu un vidējo izpeļņu darbiniekiem, kas saņem mainīgo daļu atkarībā no pārdošanas rezultātiem vai citiem rādītājiem?
  8. Kādas tipiskās kļūdas grāmatveži pieļauj algu un vidējās izpeļņas aprēķināšanā?
  9. Kā aprēķināt darba samaksu un vidējo izpeļņu darbiniekiem ar gabaldarba vai akorda samaksas sistēmu?
  10. Kā aprēķināt darba samaksu un vidējo izpeļņu darbiniekiem, kuri tiek nodarbināti uz noteiktu laiku vai sezonas darbos?
  11. Kā aprēķināt vidējo izpeļņu darbiniekiem, kas ilgstoši atradušies bērna kopšanas atvaļinājumā vai citā ilgstošā prombūtnē?
  12. Kā darba samaksas un vidējās izpeļņas aprēķinu ietekmē kolektīvie līgumi vai uzņēmuma iekšējie nolikumi?
  13. Kā risināt situācijas, kad darba samaksas aprēķinā tiek pieļauta kļūda un darbiniekam jau izmaksāta nepareiza alga?
  14. Kā uzņēmums var pasargāt sevi no strīdiem ar darbiniekiem par nepareizi aprēķinātu algu?
  15. Atbildes uz dalībnieku jautājumiem.

PIETEIKTIES

  • Dalību daļēji apmaksā ar BONUSA PUNKTIEM
  • Izvēlies vienu vai vairākas nodarbības
  • Saņem apliecinājuma sertifikātu

Sadarbībā ar Mācību centrs BIZNESA EKSPERTS.
Profesionālās tālākizglītības centrs, mācību iestādes reģ. Nr. 3361802509.

Detaļas

Sākums:
25.09.2025
Beigas:
26.09.2025
Kategorijas:
Pieteikuma saite:
https://web.manakabata.lv/checkouts/90m5i359

Vieta

Tiešsaistē

Organizatori

MANAKABATA.LV
Biznesa Konsaltinga Grupa