Šis pasākums ir noticis. Sazinieties ar mums, ja vēlaties saņemt video ierakstu, vai skatiet citus aktuālos pasākumus.
Vadības finanses: valdes locekļa izdevumi un nodokļu riski
21.08.2025 | 10:00 – 12:00
Valdes locekļa loma uzņēmuma finanšu pārvaldībā ietver ne tikai stratēģisku lēmumu pieņemšanu, bet arī personīgu atbildību par izdevumu pamatotību un nodokļu saistību izpildi. Neatkarīgi no tā, vai izdevumi attiecas uz komandējumiem, reprezentāciju, apmācībām vai darījumiem ar saistītām personām – katram izdevumam jābūt juridiski un ekonomiski pamatotam, lai izvairītos no papildu nodokļu uzlikšanas vai atbildības par pārkāpumiem. Kā pārvaldīt izdevumus atbildīgi, ievērot nodokļu prasības un aizsargāt gan uzņēmumu, gan valdes locekli no finanšu un juridiskiem riskiem?
Ko iegūsiet šajā apmācību vebinārā?
Izpratni par valdes locekļa darba formas izvēli.
Valdes locekļa rīcības scenārijus augsta riska situācijām.
Zināšanas par VID aktuālo praksi attiecībā uz valdes locekļu atbildību.
Stratēģijas darījumiem ar saistītām personām un dividenžu riska pārvaldībai.
Darba formas izvērtēšana un izvēle valdes locekļa pienākumu izpildei.
Valdes locekļa izdevumu klasifikācija, pamatojums un dokumentēšana.
Darījumu ar saistītām personām uzraudzība – īpaši uzņēmuma valdes un īpašnieku lokā.
Valdes locekļa atbildības risku robežas un to mazināšanas iespējas.
Nodokļu saistību ietekme uz valdes lēmumiem un risku ierobežošana.
Problēmu risinājumi:
Kādus valdes locekļa izdevumus drīkst segt uzņēmums, un kad šie izdevumi kļūst par apliekamo objektu ar uzņēmumu ienākuma nodokli (UIN)?
Kādas sekas var iestāties, ja valdes loceklis atkāpjas no amata nodokļu audita laikā – vai tas samazina vai palielina viņa atbildību par uzņēmuma nodokļu saistībām?
Vai bezatlīdzības darbs valdes locekļa statusā pasargā no personiskās atbildības nodokļu parādu un uzņēmuma maksātnespējas gadījumos?
Kādi ir būtiskākie riski, izmaksājot autoratlīdzības vai veicot darījumus ar valdes locekļiem saistītām personām – kad šādi maksājumi tiek pārvērtēti transfertcenās?
Kā noteikt valdes locekļa faktiskās rezidences valsti attālināta darba vai ilgstošu komandējumu gadījumā, un kā tas ietekmē nodokļu nomaksu Latvijā un ārvalstīs?
Kādu informāciju VID izmanto, lai iekļautu valdes locekli “melnajā sarakstā”, un kā tas var ietekmēt viņa spēju darboties citos uzņēmumos?
Vai valdes locekļa izdevumi (auto noma, degviela, reprezentācija) vienmēr ir uzskatāmi par uzņēmuma izdevumiem, vai arī tie var kļūt par viņa personīgo ienākumu? Kādos gadījumos?
Kā nodrošināt juridiski un nodokļu ziņā drošu valdes locekļa darbu vairākos uzņēmumos – īpaši gadījumos, kad vienam uzņēmumam ir nodokļu parādi?
Kādi ir ierobežojumi un riski valdes loceklim ārkārtas dividenžu izmaksu gadījumā, ja uzņēmumam ir nenokārtotas nodokļu saistības vai neskaidrs naudas plūsmas segums?
Kādā situācijā valdes loceklis var tikt saukts pie kriminālatbildības par uzņēmuma saimniecisko darbību, tostarp nepareizu izdevumu uzskaiti vai izvairīšanos no nodokļu nomaksas?