Grāmatvedības pakalpojumu cenas ir būtisks faktors, kas ietekmē uzņēmumu lēmumus par ārpakalpojumu izmantošanu. Cenu struktūra ir veidota no vairākiem elementiem, kas nosaka pakalpojumu izmaksas un kvalitāti. Daniils Vladimirovs, Capitax PRO partneris, atbild uz jautājumiem par grāmatvedības pakalpojumu cenu veidošanu, kā arī skaidro, vai mūsdienās ir iespējams nodrošināt kvalitatīvu un modernu grāmatvedības pakalpojumu par klientam pieejamu cenu.
Grāmatvedības pakalpojumu cenas
No kādiem komponentiem veidojas grāmatvedības pakalpojumu izmaksas?
Daniils Vladimirovs: Pirmkārt, viens no būtiskākajiem faktoriem, kas ietekmē grāmatvedības pakalpojumu cenas, ir darbinieku kvalifikācija un pieredze. Augsti kvalificēti un pieredzējuši grāmatveži var piedāvāt augstvērtīgus pakalpojumus. Taču šādi pakalpojumi noteikti nāk ar augstākām izmaksām. Turklāt neatkarībā no pieredzes, arī pastāvīgi jāpiedalās apmācībās un jāseko jaunumiem, lai kvalifikācijas līmenis atbilstu realitātei. Grāmatvedības jomā vienmēr jāpievērš uzmanība pastāvīgām izmaiņām regulējumā, iestāžu vadlīniju piemērošanai un ekspertu ieteikumiem utt. Otrkārt – grāmatvedības biroja lielums – cik daudz grāmatvežu strādā vienā komandā un cik daudz klientus apkalpo darba ikdienā. Treškārt, protams, tehnoloģijas un rīki. Ja grāmatvedības pakalpojuma sniedzējs tos pielieto savā darbā, tad būtiski arī, kādā veidā un kādiem uzdevumiem. Jo ne vienmēr tiek izvēlēts atbilstošs risinājums, kā rezultātā tiek nelietderīgi maksāts par rīku vai kādu tehnoloģiju – darba izpilde nav atvieglota, bet sadārdzināta.
Kas ir lētāk klientam – individuāls grāmatvedis vai grāmatvedības birojs?
Daniils Vladimirovs: Vienlaikus apkalpojamo klientu skaits, ko spēj efektīvi pārvaldīt viens grāmatvedis, ir atkarīgs no vairākiem faktoriem. Tostarp tas atkarīgs no izmantoto tehnoloģiju līmeņa, grāmatveža pieredzes un konkrētā pakalpojuma sarežģītības. Taču noteikti, ja grāmatvedis strādā manuāli, bez automatizētiem rīkiem, viņš var efektīvi apkalpot tikai ierobežotu klientu skaitu. Manuāla datu apstrāde prasa daudz laika un uzmanības. Pretstatā grāmatvedis, kurš izmanto automatizācijas risinājumus, var ievērojami paplašināt savu klientu loku. Tehnoloģijas ļauj efektīvi apkalpot pat vairākus desmitus un pat līdz simts klientu vienlaikus, saglabājot augstu precizitātes un kvalitātes līmeni.
Praksē arī bieži sanāk, ka individuālam grāmatvedim nav ne laika, ne resursu, lai apgūtu un ieviestu tehnoloģijas savā darbā. Šobrīd tā ir tirgus problēma – individuāli grāmatveži reti kad spēj nodrošināt pakalpojumu par cenu, kas būtu zemāka nekā grāmatvedības servisam, kurš jau šobrīd apkalpo lielu klientu skaitu un savā darbā pielieto visas tehnoloģiju priekšrocības. Taču ir arī grāmatvedības biroji, kas saviem klientiem sniedz īpašus pakalpojumus un individuālu pieeju, par nesalīdzināmi augstām cenām tirgū.
Automatizācija – izmaksa vai ietaupījums
Kā automatizācija ietekmē klientu un grāmatvedības pakalpojuma cenu?
Daniils Vladimirovs: Kā jau iepriekš minēju, individuāli grāmatveži, kuri neizmanto tehnoloģiju priekšrocības, bieži vien joprojām piedāvā pakalpojumus par augstām cenām, kas ne vienmēr ir atbilstošas sniegto pakalpojumu kvalitātei vai efektivitātei. Tā kā šie speciālisti paļaujas uz manuāliem procesiem un nepielieto automatizācijas rīkus, to izmaksas saglabājas augstas, un tas atspoguļojas arī klientam piedāvātajā cenā.
Automatizācijas rīki ļauj ātri un precīzi apstrādāt lielus datu apjomus, samazinot cilvēka kļūdu risku un nodrošinot ātrāku datu analīzi. Pateicoties tam, uzņēmumi, kas izmanto jaunākās tehnoloģijas, var piedāvāt konkurētspējīgākas cenas, nezaudējot pakalpojuma kvalitāti. Šādi uzņēmumi var atļauties noteikt zemākas cenas, jo to izmaksu struktūra ir optimizēta un efektīva – tehnoloģiju izmaksas uz katru klientu ir mazākas, darba ziņā – arī ietaupīts laiks, koprezultātā – cenu samazinājums. Papildus tam, administratīvie uzdevumi, piemēram, klientu izpēte un risku pārvaldība, kas ikvienam grāmatvedim ir obligāta prasība, kļūst automatizēti, kas vēl vairāk samazina darba slodzi un izmaksas.
Grāmatvedības servisa piemērs un ieteikumi
Kāds ir Jūsu konkrēts piemērs grāmatvedības pakalpojumam, kas balstīts uz tehnoloģijām un vienlaikus ir finansiāli izdevīgs klientam?
Daniils Vladimirovs: Mēs paši darbojamies grāmatvedības tirgū un sniedzam grāmatvedības ārpakalpojumu. Atšķirība no citiem pakalpojumu sniedzējiem vai individuāliem grāmatvežiem, mūsu grāmatvedības serviss ir pilnīgi digitāls gan mūsu klientiem, gan mūsu grāmatvežiem. Platformā MANAKABATA.LV katram klientam ir izveidots lietotāja profils, kurā katru mēnesi klients ielādē savus datus grāmatvedības uzskaitei. Turpat arī iespējams redzēt datu augšupielādes uzdevumu izpildes termiņus un statusus, komunicēt ar grāmatvedi, uzdot jautājumus un saņemt ikdienas atbalstu – klients ielādē savus datus (rēķinus, čekus, bankas transakcijas, algu izmaksas utt.) platformā, un mēs kārtojam grāmatvedību. Turklāt šo visu klients var ērti darīt gan pārlūkprogrammā, gan lietotnē savā viedierīcē.
Šādā veidā mēs nodrošinām automatizētu un strukturētu komunikāciju un datu apmaiņu ar klientiem – nekas netiek palaists garām un visi klienti tiek apkalpoti laicīgi, laicīgi saņemts atbalsts. Taču tā ir tikai “aisberga” redzamā daļa, jo iekšēji mēs patstāvīgi strādājam pie tā, lai klienta ielādētie dati tiktu apstrādāti maksimāli automatizēti, precīzi un kvalitatīvi, nodrošinot ātru pakalpojuma izpildi. Tādējādi mums, manuprāt, ir gan uz klientu orientēts un, kas galvenais, up-to date (red. piez. aktuāls/moderns no angļu valodas) un mūsdienīgs pakalpojums – grāmatvedība tavā kabatā, gan arī izdevīgi cenu nosacījumi klientiem.
Kādi ir ieteikumi grāmatvežiem, kas vēlas apkalpot vairāk klientu, taču patērēt mazāk laika?
Daniils Vladimirovs: Pateicoties gan tehnoloģiju un automatizācijas attīstībai – dažādiem datu apstrādes rīkiem un pārdomātiem uzskaites IT risinājumiem, gan apmācības iespējām (red. piez., piemēram, MANAKABATA.LV platformas zināšanas un apmācības) iespējams būtiski samazināt grāmatvedības procesu izpildes laiku, tādējādi padarot pakalpojumus klientiem pieejamākus.
Tehnoloģijas grāmatvedībā šobrīd ir izšķirošs faktors grāmatvedības pakalpojumu cenu noteikšanā. Uzņēmumi, kas investē jaunākajās tehnoloģijās un automatizācijā, spēj piedāvāt izdevīgākus pakalpojumus, savukārt individuāli grāmatveži, kas nepielāgojas izmaiņām, riskē atpalikt no konkurentiem un klientiem pieprasīt augstākas cenas.
EKSPERTU VIEDOKĻI
Vairāk ekspertu skaidrojumus un viedokļus skaties MANAKABATA.LV platformā. Reģistrēties bez maksas vai Abonēt
Tagad arī lietotnē: App Store · Google Play