Darba laika un darba samaksas aprēķināšana e-vidē palīdz efektīvi pārvaldīt un uzskaitīt darbinieku darba laiku, nodrošināt precīzu darba samaksas aprēķinu un automatizēt procesus. Šajā rakstā Gundega Dambe, Latvijas Personāla vadīšanas asociācijas valdes locekle, izskaidro kārtību un tās saturu, kādai jābūt izstrādātai uzņēmumā, lai nodrošinātu veiksmīgu personāla dokumentu apriti e-vidē.
Atbildes uz jautājumiem apkopoti no 12.09.2024 mācību nodarbības Situāciju praktiski skaidrojumi: elektronisko dokumentu aprite grāmatvedībā VID uzraudzības kontekstā MANAKABATA.LV platformā.
Personāla uzskaites dokumentu kārtošana e-vidē
Vai uzņēmumā jābūt kādai speciālai kārtībai par darba laika uzskaiti un darba samaksas aprēķināšanu elektroniskajā vidē?
Gundega Dambe: Uzņēmumos, neatkarīgi no to specifikas, ir vienādi noteikumi un prasības attiecībā uz darba laika uzskaiti un samaksu. Šīs prasības parasti tiek noteiktas uzņēmuma iekšējos dokumentos, kuros jābūt skaidri norādītai informācijai par darba laika organizāciju un darba grafika saskaņošanas kārtību. Dokumenti, kuros šī informācija var tikt iekļauta, ir:
- dokumentu aprites politika/kārtība
- grāmatvedības politika
- darba kārtības noteikumi
- darba koplīgums
Kādu informāciju jāietver šajos dokumentos?
Gundega Dambe: Šajos dokumentos obligāti būtu jāietver, informācija par to:
- kā uzņēmumā tiek organizēts darba laiks: noteikts darba stundu skaits nedēļā, maiņu grafiks, vai summētā darba laika režīms.
- cik laicīgi jābūt pieejamam un apstiprinātam darba grafikam, vieta, kur darbinieki var iepazīties ar darba grafiku, darba grafika saskaņošanas veids.
Protams uzņēmumam ir tiesības noteikt kārtību, kas vislabāk atbilst tā specifikai, taču ir būtiski, lai darbinieks būtu informēts par savu darba laiku un zinātu, kad viņam ir jāierodas darbā. Šajā sakarā ir svarīgi, lai, pamatojoties uz šiem dokumentiem, atsevišķos gadījumos nebūtu nepieciešams parakstīt citus apstiprinošos dokumentus, piemēram, darba grafikus, tabeles un aprēķinus, ja darba laika uzskaites un organizācijas principi ir skaidri noteikti un pieejami.
KONFERENCE FINANŠU VĪZIJA 2024
FINANŠU VĪZIJA 2024: grāmatvedība, darbinieki, nodokļi, audits
21.11.2024 | 12:00 – 17:00 | Nozares eksperti
Aicinām kolēģus, uzņēmējus, viesus piedalīties vislielākajā finanšu nozares ikgadējā konferencē FINANŠU VĪZIJA 2024. Arī šogad kopīgi iedziļināsimies svarīgos jautājumos un diskutēsim par aktuālākajām tēmām, kas skar grāmatvedību, darbiniekus, nodokļus un auditu. Kopā uzzināsim jaunas nozares perspektīvas, kas ļaus laicīgi sagatavoties pārmaiņām un jaunajiem izaicinājumiem 2025. gadā.
EKSPERTU VIEDOKĻI
Vairāk ekspertu skaidrojumus un viedokļus skaties MANAKABATA.LV platformā. Reģistrēties bez maksas vai Abonēt
Tagad arī lietotnē: App Store · Google Play